Hong Kong 1-2 - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Vin Shar - WaarBenJij.nu Hong Kong 1-2 - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Vin Shar - WaarBenJij.nu

Hong Kong 1-2

Blijf op de hoogte en volg Vin

01 Januari 1970 | Hong Kong, Hongkong

Voor ons grote avontuur in China echt kan beginnen, 'moesten' wij nog even naar Hong Kong om een visum voor Shar aan te vragen. Het kostte natuurlijk geen enkele moeite om die 4 daagjes vol te plannen en er een heuse stedentrip van te maken.

De eerste dag, na bijna 20 uur bezig te zijn geweest met vliegvelden, vliegtuigen, overstapjes en nog meer vliegtuigen, moesten we gewapend met al onze bagage (stuur 2 mensen een jaar weg en bedenk je dat dat dus best zwaar en onhandig is) roltrappen en winkelcentra door naar het visa centre. Of dat allemaal goed is gegaan kunnen we op moment van schrijven nog niet zeggen.

Gelukkig konden we daarna eindelijk naar het hotel (waarvan de kamer natuurlijk 10x zo klein is als dat 'ie op internet stond, maar wel een rooftop swimmingpool met prima uitzicht heeft) om onze jetlag bij te slapen. Dat is maar liefst voor 3 hele uren gelukt! Soit, geen tijd om te slapen ook natuurlijk.

Het was tijd voor voedsel. Aziatisch voedsel. Aziatisch voedsel met een Westers tintje, dat dan weer wel. Vervolgens nog wat kilometers gemaakt om Hong Kong Island een beetje te verkennen.

Dag 2 begon met een rondje hardlopen langs de route die we de vorige avond hadden gevonden. Beetje langs de skyline en haven van Hong Kong rennen, niks mis mee! (behalve dan dat het best wel benauwd en smoggy was, maar hallo, alsnog awesome).

Het hardlopen was ook wel nodig, want zowel lunch als avondeten bestonden deze tweede dag uit buns. Ja je weet wel, van die zoete 'broodjes' die je als toetje in sushi restaurants krijgt. Deze zijn alleen 'iets' groter en gevuld met dingen als ananas, banaan en pindakaas(!).

Wij vervolgden onze tocht naar de botanische tuinen, waar ook een soort van dierentuin was met panda-apen. Hartstikke leuk, maar eigenlijk wilden we naar de Bank of China voor een panoramisch view on top. Ja, gesloten. 'Security', vooruit dan. Het lag toch op de route naar de Hong Kong Jockey Club voor de 8 paardenraces die op het programma stonden. We snapten het allemaal niet zo goed op het begin natuurlijk, dus het was helemaal leuk toen het uitgekozen paard van Shar meteen won (met Vin's geld). Er werd nog wat verloren, wat gewonnen, maar het belangrijkste is natuurlijk dat we een leuke tweede avond hebben gehad (en nu precies weten hoe paardenraces werken en er paarden zijn die 'Foodie' en 'Looks like the cat' heten).